ABD'de indirimli alışverişlerin tüm ülkeye yayıldığı "Black Friday" dolayısıyla perakende satışların, bu yıl 2023'ün aynı gününe oranla yüzde 3,4 arttığı bildirildi.
ABD’de indirimli alışverişin ülke geneline yayıldığı “Black Friday” nedeniyle perakende satışlarının bu yıl 2023’teki aynı güne kıyasla yüzde 3,4 arttığı bildirildi.
Amerikalı tüketiciler, ülkede “Black Friday” olarak adlandırılan Şükran Günü’nden sonraki ilk cuma günü mağazaların sunduğu fırsatlara ve promosyonlara kayıtsız kalamadı.
Söz konusu günde çevrimiçi satışlar yüzde 14,6 artarken, mağaza satışları yüzde 0,7 gibi mütevazı bir artış kaydetti.
Öte yandan Adobe Analytics’in verilerine göre, “BlackFriday” olarak adlandırılan günde ABD’deki çevrimiçi harcamalar 10,8 milyar dolara ulaştı.
Bu rakam geçen yıl aynı gün 9,8 milyar dolar olarak hesaplanmıştı.
ABD’de Kasım ayının 4. Perşembe günü kutlanan Şükran Günü ile başlayan, indirimli alışverişin ülke geneline yayıldığı “Black Friday”, küçük işletmelerin satışlarını artırmayı hedefleyen Small Business Saturday ve Cyber Monday ile devam eden ve ardından 31 Aralık’ta Noel ve ardından Yılbaşı ile sona eren dönem, perakende sektörü açısından önemlidir.
ABD’de “tatil sezonu,” büyük perakendeciler için yılın en karlı dönemi olup, aynı zamanda Amerikan tüketicilerinin ekonomik durumunu yansıtan bir göstergedir.
Bu dönemde perakende satışlar, sadece büyük mağazalar için değil, aynı zamanda küçük işletmeler ve çevrimiçi platformlar için de önemli bir ekonomik hareketlilik yaratır.
Şükran Günü’nü takip eden günlerden başlayarak Noel’e kadar uzanan süreç, Amerikalı tüketicilerin hediye alışverişi,
ev dekorasyonu ve yılbaşı hazırlıkları için yoğun harcama yaptığı bir zaman dilimi olarak bilinir.
ABD’de indirimli alışverişin ülke geneline yayıldığı “Black Friday” nedeniyle perakende satışlarının bu yıl 2023’teki aynı güne kıyasla yüzde 3,4 arttığı bildirildi.
Amerikalı tüketiciler, ülkede “Black Friday” olarak adlandırılan Şükran Günü’nden sonraki ilk cuma günü mağazaların sunduğu fırsatlara ve promosyonlara kayıtsız kalamadı.
Söz konusu günde çevrimiçi satışlar yüzde 14,6 artarken, mağaza satışları yüzde 0,7 gibi mütevazı bir artış kaydetti.
Öte yandan Adobe Analytics’in verilerine göre, “BlackFriday” olarak adlandırılan günde ABD’deki çevrimiçi harcamalar 10,8 milyar dolara ulaştı.
Bu rakam geçen yıl aynı gün 9,8 milyar dolar olarak hesaplanmıştı.
ABD’de Kasım ayının 4. Perşembe günü kutlanan Şükran Günü ile başlayan, indirimli alışverişin ülke geneline yayıldığı “Black Friday”, küçük işletmelerin satışlarını artırmayı hedefleyen Small Business Saturday ve Cyber Monday ile devam eden ve ardından 31 Aralık’ta Noel ve ardından Yılbaşı ile sona eren dönem, perakende sektörü açısından önemlidir.
ABD’de “tatil sezonu,” büyük perakendeciler için yılın en karlı dönemi olup, aynı zamanda Amerikan tüketicilerinin ekonomik durumunu yansıtan bir göstergedir.
Bu dönemde perakende satışlar, sadece büyük mağazalar için değil, aynı zamanda küçük işletmeler ve çevrimiçi platformlar için de önemli bir ekonomik hareketlilik yaratır.
Şükran Günü’nü takip eden günlerden başlayarak Noel’e kadar uzanan süreç, Amerikalı tüketicilerin hediye alışverişi,
ev dekorasyonu ve yılbaşı hazırlıkları için yoğun harcama yaptığı bir zaman dilimi olarak bilinir.
0 Comments